Forum » Advanced Programming » OO Vraagje
Online Stuur privebericht
Beste leden,

Nu ik al goed met php om kan gaan wil ik graag OO leren/snappen.

Maar wat kan er dan anders aan een maffiagame met OOP?

Met vriendelijke groeten,

Malik
11-05-2011 07:56
Dit topic is 431 keer bekeken door 71 verschillende leden
Reacties op: "OO Vraagje"
1 | 2 Volgende pagina
Offline Stuur privébericht
OO scripten is een andere manier van php gebruiken. Je hebt nog steeds de functionaliteit van php..
11-05-2011 08:06
Online Stuur privébericht
@stan dat weet ik, maar ik bedoel wat zou je er dan anders aan kunnen doen...

Of hoe hebben jullie het geleerd?

Edit:
11-05-2011 08:12
Informatica Student
Ik heb het via Java geleerd.

Ikzelf heb dus wat ik zelf noem een "mini-framework" gemaakt. Ik hoef enkel 2 bestanden aan te maken per pagina. één bestand met 2 functies die erin moeten. En de rest gaat vanzelf. Het scheelt dus werk, het is overzichtelijk, en goed herbruikbaar en aanpasbaar.

Dat is dus onder andere het nut van OOP.
11-05-2011 11:00
Webdeveloper & Programmeu
ik neem aan dat je een controller en view hebt @brokentrack ?

verder wanneer je oop toepast zul je zien dat het eerst een hoop code krijgt waar je later weer veel aan hebt door het toe te passen aan andere opties waar door je een hergebruik krijgt.
11-05-2011 17:44
Maar ik snap hem eventjes niet.

OO dient voor functies toch? dus net als classes.

Maar waar zou je een OO scriptje in een maffia game kunnen gebruiken?

Voor berichten sturen/gevangenis etcetera kan je gewoon functies gebruiken?
11-05-2011 20:43
Informatica Student
@NielsB,
Ik heb include mapje, daar komen alle algemene dingen in en dingen enkele dingen die altijd ge-include worden.
Verder heb ik een model en view. View wordt aangeroepen en roept op basis van de input (GET, POST, SESSION, etc) functies aan in de model. Die voert hij uit. Al die gegevens worden bewaard en uiteindelijk wordt de uitput functie aangeroepen van de view die dus de content geeft. Het is niet een echte framework maar ik zou niet weten hoe ik het anders moet noemen.

@Malik:
Je kan een functie maken om te checken of er wel een onderwerp is. Of er een bericht is. Of de persoon wel bestaat.
En bijvoorbeeld dat van of de persoon wel bestaat kan je wel weer ergens anders gebruiken in een ander script. Hoef je het niet opnieuw te typen. Scheelt code en dus performance en ruimte en tijd.
11-05-2011 20:55
Luc
devow.nl
Offline Stuur privébericht
Maar BrokenTrack, daar ga je tog geen class voor maken? Dar maak je tog gewoon een function voor, dan is het tog geen OO?
11-05-2011 21:02
Informatica Student
Code | Selecteer Alles
minimaliseren
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
class Bericht {
private static 
$id;
public function 
getbericht($id) {
self::$id $idl
self
::checkId();
self::checkReceiver();
$message self::getMessage();
$message self::regex($message); // of een andere klasse zodat je het kan hergebruiken
}
public function 
sendmessage() {
// heb denk ik wel genoeg uitgelegd
}
}

Voor een gesprek over OO, check:
http://www.criminalspoint.com/forum/topic/12653/Wie-gebruikt-er-al.html
11-05-2011 21:12
What else?
En naast wanneer je begint met OO faal je altijd hard omdat je de denkwijze er nog niet van beheerst, dus wanneer je er mee begint ga het niet gelijk in een draaiende site / script inverwerken want uit eindelijk kom je er achter dat je load groter is met OO dan dat het minder wordt zoals de bedoeling is.
11-05-2011 21:38
Webdeveloper & Programmeu
@patrick,
daar geef ik je niet gelijk in, dit ligt aan je structuur je opbouw en hoe je de querys opbouwt. Wanneer jij goed gebruik maak van werking met joins kan je de snelheid constant goed houden en hebt het ook niks te maken met je OO denkwijze.

Edit:

Je zou een formulier class kunnen maken + een validation class.
In formulier maak je een formulier op met verschillende functies welk je vaker kan aanroepen zoals input velden en geef je waardes mee. Aan de hand van formulier gooi je het door de validation check heen. In de validation class zitten alle mogelijke beveiliging checks van het formulier in.

Simpel zat?

@brokentrack,
ik gebruik hier een algemene controller voor die de view in laad. View is alles wat je te zien krijgt, controller voert data door en roept data op uit de model, model staat met de database in contact ( via database helper ).
12-05-2011 00:02
Reageer op: "OO Vraagje"
1 | 2 Volgende pagina
Je kan niet reageren omdat je niet bent ingelogd. Inloggen of Aanmelden