Forum » Server-Side scripting » Optimaliseer vraagje
Offline Stuur privebericht
Ik heb nu paar lange query(s) die ik wil inkorten, maar de vraag is hoe.

Code | Selecteer Alles
minimaliseren
1
2
3
4
5
6
7
// reacties klaarzetten

$rea1             $mysqli->query("SELECT `id` FROM `forum_reacties` WHERE `categorie`='1' && `verwijderd`='1'");

$rea2             $mysqli->query("SELECT `id` FROM `forum_reacties` WHERE `categorie`='2' && `verwijderd`='1'");

$rea3             $mysqli->query("SELECT `id` FROM `forum_reacties` WHERE `categorie`='3' && `verwijderd`='1'");

$rea4             $mysqli->query("SELECT `id` FROM `forum_reacties` WHERE `categorie`='4' && `verwijderd`='1'");

$rea5             $mysqli->query("SELECT `id` FROM `forum_reacties` WHERE `categorie`='5' && `verwijderd`='1'");

$rea6             $mysqli->query("SELECT `id` FROM `forum_reacties` WHERE `categorie`='6' && `verwijderd`='1'");

Uiteindelijk roep ik ze op met $var->num_rows;

Alvast bedankt voor jullie hulp.
08-06-2011 09:02
Dit topic is 137 keer bekeken door 27 verschillende leden
Reacties op: "Optimaliseer vraagje"
1
Luc
devow.nl
Offline Stuur privébericht
Wat moet deze query doen? Wat wat ik nu zie ik dat je per categorie oproept hoeveel er verwijderd zijn..
08-06-2011 09:04
@luc het moet reacties tellen in de database per categorie, verwijder=1 houd bij mij in dat tie nog bestaat. 0 is verwijderd.

(Script doet het, wil het alleen inkorten)
08-06-2011 09:06
Kan je geen for loop er om heen scripten en dan optellen tot 6 bij catogorie en dan een query dat die reacties selecteert?

Als je het begrijpt. Zelf ook beetje moeite mee.
08-06-2011 09:43
Code | Selecteer Alles
minimaliseren
1
SELECT categorieCOUNT(*) FROM forum_reacties WHERE verwijderd 1 GROUP BY categorie

De query moet er ongeveer zo uit komen te zien. Probeer hem maar eens, weet niet of hij geheel correct is, maar denk van wel.

In de resultset van deze query komen alle categorieën te staan met het aantal bijbehorende reacties, behalve de categorieën zonder reacties.
08-06-2011 10:01
Heb besloten om het via database te laden met een while loop...

Icons kan ik ook via database laden, dat was het probleem.
08-06-2011 10:05
Lijkt me geen verstandig plan. Query's uitvoeren in een while-loop is vragen om performance problemen. Mijn query al geprobeerd?
08-06-2011 10:23
Reageer op: "Optimaliseer vraagje"
1
Je kan niet reageren omdat je niet bent ingelogd. Inloggen of Aanmelden