Forum » Nieuws & mededelingen » Mobiel en sneller
Eigenaar DiMoWeb
Offline Stuur privebericht
Beste leden,

We hebben zojuist een reeds lang slepend probleem kunnen oplossen voor Android telefoons: ze worden nu correct getoond.

Verder hebben we onze CSS geminified. Concreet wil dit zeggen dat onze site nog sneller zal laden.

Verder blijft de mobiele versie van onze site (http://m.criminalspoint.com )beter en beter worden, meer info hierover volgt later.
Zo werd oa. een aantal weken geleden het aantal leden online toegevoegd en kun je zien wie er online is.

Fijne dag nog,
Je CP team

Ps: de oplossing voor dit stomme probleem was zoals te verwachten zeer simpel:
Code | Selecteer Alles
minimaliseren
1
clearboth;
op ons topmenu.
Met dank aan ons crewlid Rick, om me in de juiste richting te wijzen!
Door hele delen van de code uit te schakelen in onze test-site, hebben we uiteindelijk kunnen terugvinden waar het probleem zich bevond en dit kunnen repareren.
Laatst gewijzigd door L.Groot op 2011-10-22 22:11:18
22-10-2011 17:50
Dit topic is 525 keer bekeken door 72 verschillende leden
Reacties op: "Mobiel en sneller"
1 | 2 | 3 Volgende pagina
Online Stuur privébericht
Het laad nu heel snel.
Lekker fijn

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 22.10.11 18:07:04:
Is Rick Patrick?

reactie van Ruben
Even logisch nadenken, rick is geen patrick.
Rick is R.Jipping en Patrick is gewoon Patrick
22-10-2011 18:06
Informatica Student
Kan je ook meteen ff je javascript minifien.
22-10-2011 19:23
Eigenaar DiMoWeb
Offline Stuur privébericht
Komt er ook aan, maar wil deze eerst herwerken en opkuisen
Momenteel gebruiken we voor het linker menu up te daten een ajax update timer, maar deze sluit de verbinding niet.
Ga proberen het te herschrijven in jQuery via een ander ajax laad manier.
Nu worden leden die veel vensters van cp open hebben staan soms geband, omdat de verbinding niet wordt gesloten.

K
22-10-2011 19:26
Tux
Professional noob
Leuk hoor. Ik ben bijna onder de indruk.
Jammer dat je nog niet van de clear property wist overigens

"Verder hebben we onze CSS geminified. Concreet wil dit zeggen dat onze site nog sneller zal laden."
CSS wordt gecached. Valt me van je tegen
23-10-2011 15:38
Quote: Tux

"Verder hebben we onze CSS geminified. Concreet wil dit zeggen dat onze site nog sneller zal laden."

+ 1
23-10-2011 17:13
Informatica Student
Quote: Tux

Ik wil hier graag wat over zeggen want zoveel negativiteit in een post zetten zonder eigenlijk enige waarde vind ik een beetje raar.

Allereerst met die clear property. Er is een verschil tussen het niet weten wat het doet en niet weten waar ergens exact het probleem is. Als ik ergens een ; vergeet bij php ga je dan ook zeggen dat ik deze niet kende? Je trekt te snel een conclusie zonder te weten of deze klopt.

Verder is het natuurlijk fijn dat deze geminified wordt. Allereerst betekent dit minder dataverkeer en de pagina wordt minder groot om te laden. Dat dit gecached wordt speelt maar een kleine rol. Want na verloopt van tijd verloopt deze en nieuwe bezoekers zullen deze echter wel moeten downloaden. Ook kunnen sommige mensen deze hebben uitgeschakeld, bijvoorbeeld op een mobiel.

Ook javascript wordt ge-cached. Wil je daarom nu ook zegen dat je jQuery vind tegen vallen aangezien ze deze ook minified aanbieden?
23-10-2011 19:00
Tux
Professional noob
Quote: BrokenTrack

Ik wil hier graag wat over zeggen want zoveel negativiteit in een post zetten zonder eigenlijk enige waarde vind ik een beetje raar.

Allereerst met die clear property. Er is een verschil tussen het niet weten wat het doet en niet weten waar ergens exact het probleem is. Als ik ergens een ; vergeet bij php ga je dan ook zeggen dat ik deze niet kende? Je trekt te snel een conclusie zonder te weten of deze klopt.

Verder is het natuurlijk fijn dat deze geminified wordt. Allereerst betekent dit minder dataverkeer en de pagina wordt minder groot om te laden. Dat dit gecached wordt speelt maar een kleine rol. Want na verloopt van tijd verloopt deze en nieuwe bezoekers zullen deze echter wel moeten downloaden. Ook kunnen sommige mensen deze hebben uitgeschakeld, bijvoorbeeld op een mobiel.

Ook javascript wordt ge-cached. Wil je daarom nu ook zegen dat je jQuery vind tegen vallen aangezien ze deze ook minified aanbieden?

Het gaat er hier over dat meneer niet weet hoe hij de clear property moet toepassen om een left of right float ongedaan te maken. Als je dat niet had kunnen bedenken, ben je te achterlijk om mij nog de les te lezen over wat ik wel en niet mag doen volgens jou.

Deze site wordt heus niet zo vaak bezocht dat het meerwaarde heeft om de CSS te gaan lopen minifyen. Daar zit geen enkele pageload in en scheelt hooguit een paar milliseconden (werkelijk een milliseconde of 2) aan laadtijd.
Als je de site minder wilt belasten, ga dan kijken of je het aantal objecten dat geinstantieerd wordt kunt verkleinen.

En ik weet niet of je ooit al eens een keer naar jQuery gekeken hebt, maar dan zou je weten dat daar heel wat meer kilobytes inzitten dan de CSS van deze website.
23-10-2011 19:11
@Tux, ik heb je al gewaarschuwd om je verleden, je weet zelf wel waar ik het over heb.

Nu stoppen met dit gezever.

Vanaf nu alleen on topic en geen negatieve discussies uitdagen!

23-10-2011 19:14
ON:
Ik vind hem op de android met een 3G netwerk nog steeds redelijk traag.
Ik zou alle overbodige rommel eruit werpen zodat het een licht gewicht website wordt.
23-10-2011 19:33
Tux
Professional noob
@Qantus Wat ik hier neergezet heb is uitsluitend gebaseerd op feiten, niet op meningen.
(inclusief de verwijderde reactie omdat ik 'iemand negatief in de kijken' zou proberen te zetten waar geen hout van klopt)
23-10-2011 19:57
Reageer op: "Mobiel en sneller"
1 | 2 | 3 Volgende pagina
Je kan niet reageren omdat je niet bent ingelogd. Inloggen of Aanmelden