Forum » De lounge » Domein extensies?
Just An Epic Guy <3
Offline Stuur privebericht
Hallo!

Welke domein extensie zou moeten gebruikt worden voor bedrijven? .org, .biz of .net (.net klinkt beter in mijn geval maarja)

En wat voor extensie voor een portfolio? gewoon .com? of is .info beter, en wat als domein naam? gewoon begin letters van je naam en achternaam en daarachter vCard ofsow? (virtual/visit Card)

Want ik weet het gewoon niet meer
En ja ik heb all gegoogled, maar wil graag jullie wijze woorden horen.. misschien geeft me dat meer inzicht op wat ik wil.
16-02-2012 13:44
Dit topic is 211 keer bekeken door 53 verschillende leden
Reacties op: "Domein extensies?"
1
<?/ $me=Android ?>
Online Stuur privébericht
Hangt af waar je woont..
Wil je in google.nl komen, neem je best een .nl...
16-02-2012 13:54
Just An Epic Guy <3
Offline Stuur privébericht
bedrijf en portfolio 's website worden allebei in engelse taal weergegeven.. maar voor de bedrijf 's website neem ik zoiezo geen .com sinds die all bezet is.. dus had ik de mogelijkheid .net, .org en .biz (en nog meer maar die vind ik maar niks) voor de portfolio website, sinds dat gewoon over jezelf gaat kan dus wel gewoon .com zijn neem ik aan? of info sinds je info over jezelf geeft... en de domein naam zelf moet dus iets met jezelf te maken hebben (waaronder je naam, achternaam, watvoor site? bevoorbeeld; Dirk Sents = DSvCard.com? (Dirk Sents visit/virtual Card ~Engelstalig~) of .info (~informatie??~)

Help
16-02-2012 14:04
Webdesigner
Ik zou als je John Doe heet gewoon johndoe.nl/.com doen.
16-02-2012 14:08
Just An Epic Guy <3
Ik heb zelf een naam van 7 letters en een achternaam van 12 letters, wat nogal lang is..
16-02-2012 14:58
Skydiving!
Ligt er ook puur aan wat voor bedrijf je wil opstarten.
Wil je een snoepwinkel starten dan lijkt een .nl extensie een goede keuze. Maar als je een bedrijf wil starten dat zich richt op het ontwikkelen van programmeertaal kan dat met meerdere extensies.
.nl voor de Nederlandse markt.
.be voor Belgische markt.
.com voor wereldwijd, commerciele doeleinden.
of .net voor de ontwikkelaars.

Zelfde geld voor je portfolio.
Wil je die persoonlijk houden en niet meegaan met de grote jongens, maar echt individueel (wat ik doe) dan zou ik gaan voor je eigen naam.
Bijvoorbeeld. Jansmit.nl / j-smit.nl / jans.nl / jan-s.nl / smit.nl etc. etc.

Maar als je het wat groter wil aanpakken zou je bijv.:
Jansmitbv.nl / smitbv.nl etc. etc.

En ook hier geld weer wat is je doelgroep.
Nederland, belgie, wereldwijd, ontwikkelaars ? etc. etc. Persoonlijk zou ik kiezen voor een .nl extensie. Eerst lokaal een "netwerk" opbouwen en dan uitgroeien naar de buurlanden evt.

16-02-2012 16:15
Just An Epic Guy <3
De bedrijfswebsite, komen nieuwtjes in over de projecten waar ze bezig mee zijn (games) ook soort van bedrijfsportfolio zegmaar.. dus dat word .net sinds niemand hier me .org heeft aangeraden o.0 terwel dat wel de betekenis (organisatie) heeft.. en voor me portfolio denk ik dat ik dan maar gewoon me begin letter van naam en achternaam gebruik en daarnaast dus gewoon vcard.com ? slim, niet slim..? tips ? andere weetjes of info dat iemand hier nog aan wil toevoegen?
16-02-2012 18:12
eerst: basshunter
16-02-2012 22:34
Just An Epic Guy <3
Quote: jemajeroen

tip je hier misschien??

http://wmhost.nl/registar/domeinnamen.html

All gelezen, toch bedankt..
16-02-2012 22:42
BadabengBADABOOM
Beste ts reageerders en starter,

Ik had laatst nog gehoord dat je een eigen extensie kon verzinnen dit voor maar 100.000 euro. Ik kwam het laatst tegen op het nieuws of ergens anders, denk aaan http://www.shop.nike bijvoorbeeld.
Erg duur maar dan ben je wel volledig uniek

Dit is voor mijn trouwe lezers : http://www.romae.nl/over-romae/popolo/blog/categorie/show/blog/nieuwe-domeinnaamextensies-eennieuwtijdperk/
Groeten !
16-02-2012 22:55
Just An Epic Guy <3
Wist ik ook al, maar toch wie heeft nou zoveel geld over voor een eigen extensie? ik zoiezo niet tenzij ik de miljoenen lotto had gewonnen^^
16-02-2012 23:15
Reageer op: "Domein extensies?"
1
Je kan niet reageren omdat je niet bent ingelogd. Inloggen of Aanmelden