Forum » Advanced Programming » Wrm zou ik OOP gebruiken?
Offline Stuur privebericht
Ik vraag mijzelf af, waarom zou ik OOP gebruiken in bijv. een misdaad-script?

Ik weet dat het er professioneler uitziet, maar wat is het nut ervan? En hoe zou je het bijv. in een misdaad-script gebruiken?

Bvd
Laatst gewijzigd door Darsstar op 2010-05-19 21:54:52
19-05-2010 21:34
Dit topic is 166 keer bekeken door 11 verschillende leden
Reacties op: "Wrm zou ik OOP gebruiken?"
1
Offline Stuur privébericht
Een voorbeeldje van een goed script (vb. misdaad, wagen stelen oid) zou idd wel handig zijn als basis om zelf op voort te bouwen...
19-05-2010 21:49
Het is niet zo nuttig om het in een 'misdaad script' toe te passen. Je moet het dan eigenlijk wel op de hele applicatie toe passen.

Voordelen van OO programmeren ten opzichte van PP zijn onder andere:
- Overzichtelijker: OO programmeren is over het algemeen overzichtelijker dan PP.
- Herbruikbaar: Klassen en methoden zijn makkelijker te hergebruiken, mits goed geschreven.
- Testbaar: Klassen en methoden kun je makkelijk debuggen, terwijl PP code bijna niet te testen is.
- Aanpasbaar: Doordat functionaliteit maar op één locatie is gedefinieerd in OO code, is het makkelijker aan te passen.
19-05-2010 21:53
Quote: Killingdevil

Het is niet zo nuttig om het in een 'misdaad script' toe te passen. Je moet het dan eigenlijk wel op de hele applicatie toe passen.

Voordelen van OO programmeren ten opzichte van PP zijn onder andere:
- Overzichtelijker: OO programmeren is over het algemeen overzichtelijker dan PP.
- Herbruikbaar: Klassen en methoden zijn makkelijker te hergebruiken, mits goed geschreven.
- Testbaar: Klassen en methoden kun je makkelijk debuggen, terwijl PP code bijna niet te testen is.
- Aanpasbaar: Doordat functionaliteit maar op één locatie is gedefinieerd in OO code, is het makkelijker aan te passen.

En waarin zou ik het dan wel kunnen toepassen?
19-05-2010 21:55
What else?
Online Stuur privébericht
misdaden script totaal niks.
maar de classes die je erin verwerkt wel, zoals een registratie + login class, database class, profielen class.

die kan je allemaal hergebruiken
19-05-2010 21:55
En wat zou het beste zijn om voor een (vb.) misdaad script wel te gebruiken?
19-05-2010 22:44
Quote: Patrick

misdaden script totaal niks.
maar de classes die je erin verwerkt wel, zoals een registratie + login class, database class, profielen class.

die kan je allemaal hergebruiken

Kan je een voorbeeld geven van bvb een registratie script waar OOP in is verwerkt?
20-05-2010 06:21
Reageer op: "Wrm zou ik OOP gebruiken?"
1
Je kan niet reageren omdat je niet bent ingelogd. Inloggen of Aanmelden