Forum » Nieuws & mededelingen » Waarschuwingen
What else?
Offline Stuur privebericht
Beste leden,

Vanaf vandaag gan we een andere richting op met CP. Niet zozeer in hoe en wat we doen maar meer hoe we mensen behandelen als ze de regels overtreden. Maar hoe gaan we dit nu aanpakken?

Hier op het antwoord is waarschuwingen, Het is gebleken dat mensen het zwaar irritant vinden dat ze om spam al een ban uur krijgen en daar hebben wij op ingespeeld. We willen mensen hierbij een kans geven door waarschuwingen voortaan eerst uit te delen en pas later op een ban over te gaan.

Maar hoe gaat dit in zijn werking?
Als aller eerst is er het waarschuwing topic deze is openbaar (Hier in het zelfde forum gedeelte) En kan door iedereen bekeken worden. Per reactie is een letter geplaatst waaronder de Nicknames staan die met die letter beginnen die een waarschuwing hebben gekregen.

Bijvoorbeeld:
"Henk" heeft in een topic overtreding van "spam" gedaan en wordt hier door een moderator gewaarschuwd. "Henk" kan in dit geval zijn waarschuwing terug zien in het waarschuwingen topic onder de letter "H" met de volgende syntax:

Henk - Spam - Patrick - [Topiclink]

Hiervoor zal "Henk" dus niet verbannen worden. Indien blijkt dat "Henk" nog 2 overtredingen maakt wordt er een ban van 1 uur geplaatst of enkele meer. (Ligt aan de zwaarte van de overtreding) Naast het feit dat we met waarschuwingen werken is als het blijkt dat overtreding zwaar is dat we gelijk op ban uren overstappen.

We hopen dat we zo de gebruikers te gemoet komen die fel tegen het systeem waren die voorheen gebruikt werd, en dat we er een gezzelige community van kunnen maken!

Bij vragen kan je het hier plaatsen in het topic!
Laatst gewijzigd door Patrick op 2010-05-29 17:20:28
2010-05-29 00:04:09
Dit topic is 711 keer bekeken door 90 verschillende leden
Reacties op: "Waarschuwingen"
1 | 2 Volgende pagina
Offline Stuur privébericht
nice
2010-05-29 00:08:42
I haz cookies!
Kijk, nu wordt het leuk . Three-strikes-out!
2010-05-29 00:11:19
Eigenaar DiMoWeb
Ps: ik vind niet dat het als eigenaar mijn taak is waarschuwingen te geven, ik hoor krachtdadig op te treden (en enkel indien nodig).
Als ik iets zie dat tegen de regels is, blijft het bij banpunten ^^
Dus hoop maar dat je mij niet tegen komt bij een zeer slechte reactie (justfuckinggoogleit => ban ^^)

Verder ben ik wel voor het nieuwe systeem.
Lang leve triple-strike.
2010-05-29 00:26:53
Vader van 2 kids
Patrick zeker een goed iedee. Wand respect zoeken op CP is sinds de afgelopen weken zwaar te vinden. Alleen de vaste gebruikers van CP die respecteren ook nieuwe gebruikers.

Maar nu wel een vraag op deze topic. Wat doen jullie met leden die de regels overtreden en een perm ban krijgen. Maar die komen terug en onder andere IP en Mail. Maar jullie weten wel dat die gene al eens gebannen is. Bannen jullie die dan ook meteen of geen je die personen ook nog een kans. Wand iedereen maakt wel een keer een grove fout net als ik. Ben zelf 28 en ik maak nog voor me kinderen grove fouten.

Dus ja vandaar even deze vraag aan de leiding van CP.

MVG Mike
2010-05-29 02:00:21
What else?
Nahja, een permanente ban kan ja eigenlijk nooit noemen, noem het liever een ban tot open eind. We sluiten niet uit dat de ban voor altijd kan blijven staan maar we sluiten ook niet uit dat de ban 4 maanden later onder goede afspraken weer opgeheven wordt.

Daarnaast mensen die met een multi terug komen, wordt ook gezien als regel overtreding, daarnaast wordt het multi account verbannen. (Deze natuurlijk wel permanent) en wanneer de gebruiker dus al een ban tot open eind heeft zal deze actie hem er niet voor zorgen dat hij er sneller op terug is.
2010-05-29 10:03:38
Sensco Internet Diensten
Maak er een systeem voor dat je in profiel kan zien hoeveel waarschuwingen je hebt.
2010-05-29 12:18:54
eerst: basshunter
Quote: jgdonleach

Maak er een systeem voor dat je in profiel kan zien hoeveel banpunten je hebt.

jebedoelt waarschuwingen..
2010-05-29 14:33:23
GTFO
jemajeroen, dit is je eerste waarschuwing jongen!
2010-05-29 14:41:49
az
@Crew ik vond persoonlijk het oude systeem van 3 waarschuwingen = ban veel beter dan dit banpunten met bepaald uur systeem!
Mijn vraag: zou het oude systeem niet in een nieuw jasje gestoken kunnen worden en terug kunnen komen?
2010-05-29 16:14:02
Vriendje van Koen
Inderdaad az, 3 waarschuwingen = 1 strafpunt 9 waarschuwingen = ban voor 1 maand en optie tot permanente ban. Dat zou echt een goed systeem zijn.
2010-05-29 16:16:40
Reageer op: "Waarschuwingen"
1 | 2 Volgende pagina
Je kan niet reageren omdat je niet bent ingelogd. Inloggen of Aanmelden