Forum » Server-Side scripting » Recente misdaden
Offline Stuur privebericht
Hey,

Ik ben nu bezig met het ontwikkelen van het misdaden systeem van een criminals spel.

Als een speler een misdaad gepleegd heeft, moet die speler zoveel seconden 'onderduiken' voordat hij/zij opnieuw een misdaad kan plegen.

Kan ik voor het achterhalen van deze status het beste een aparte tabel aanmaken genaamd recent_crimes, met daarin een ID, de gebruiker die de misdaad gepleegd heeft en de tijd dat het vervalt, of kan ik daar beter een timestamp kolom in de users tabel voor invoegen?
23-08-2010 16:48
Dit topic is 221 keer bekeken door 39 verschillende leden
Reacties op: "Recente misdaden"
1
-1
Offline Stuur privébericht
Zou je misschien de tabellen uit je database kunnen laten zien die voor dit onderwerp van toepassing zijn: users (spreekt voor zich), crimes (neem aan dat je crimes logt)
23-08-2010 17:32
RS
Heb de methode even doorgenomen met Niels via MSN. Wat hij suggereerde was de beste oplossing.
Topic mag achter slot en grendel.
23-08-2010 18:53
Regelnasi
Dus je neemt 2 tabbelen:
Users
Crimes
?
23-08-2010 19:08
RS
Tabellen die in dit geval van belang zijn, zijn:
users
crimes
crimes_responsemessages
criminalrecord
en conceptueel crimes_log
23-08-2010 19:10
Rapifia Europe
En hoe werkt die methode dan?

Lars
23-08-2010 19:16
RS
Zodra een misdaad gepleegd is, geslaagd of ongeslaagd, gepakt of niet gepakt door de politie, wordt er een rij toegevoegd waarin alle gegevens van de misdaad opgeslagen worden. Ook de tijd dat die misdaad gepleegd is, wordt opgeslagen.
Heb je dus (ik noem maar wat) 4 minuten geleden al een misdaad gepleegd, dan zul je nog een poosje moeten onderduiken voordat je weer de boel op stelten mag zetten.
23-08-2010 19:20
Reageer op: "Recente misdaden"
1
Je kan niet reageren omdat je niet bent ingelogd. Inloggen of Aanmelden