Google Chrome

Plek voor alle off-topic onderwerpen!

Moderator: Eigenaren

Google Chrome

Nieuw berichtdoor Anton op 02 sep 2008, 20:33

Afbeelding

Google heeft vandaag bekend gemaakt dat ze binnenkort komen met een eigen browser.

Tweakers.net schreef:Google brengt dinsdag de eigen opensource browser 'Chrome' uit. Deze is net als Android ontwikkeld op basis van Apples Webkit, de engine van Safari. Chrome laat browsertabs in hun eigen proces draaien.
In tegenstelling tot de bestaande browsers ziet Chrome iedere open tab als aparte applicatie, die in een eigen, geïsoleerd proces draait. Wanneer een open tab crasht of gekaapt wordt door malware, kan het bijbehorende proces worden gekild zonder dat de hele browser wordt afgesloten. Door toepassing van enkele innovaties blijft het extra geheugengebruik dat hiervoor nodig is, beperkt. Zo ontwikkelde Google de eigen, op Javascript gebaseerde virtual machine 'V8', die gecompileerde code genereert. Dat laatste zou tot snelheidswinst moeten leiden.

De userinterface heeft veel aandacht gekregen. Elke tab kan zich als een desktopapplicatie gedragen, en kan bijvoorbeeld worden losgekoppeld en naar believen over het scherm worden verplaatst. Dit is ook mogelijk met componenten die op de webpagina aanwezig zijn, zoals een audiospeler. Iedere tab is voorzien van zijn eigen adresbalk, maar deze kan desgewenst worden weggelaten, om het idee dat er een browser wordt gebruikt op de achtergrond te houden. Verder kent Chrome een zogeheten omnibox, waarin naast bezochte urls bijvoorbeeld suggesties kunnen verschijnen voor webpagina's die niet zijn bezocht maar die wel populair zijn, of voor zoekopdrachten. Bij het openen van een tab toont Chrome onder meer een snapshot van de negen meestbezochte pagina's. Net als IE8 kent de browser een privacymodus, die bij Chrome per tab geldt.

Bron: Tweakers.net

Wat vinden jullie er van? Hot or not...

Afbeelding

Afbeelding
Proud owner of Criminalspoint.
Criminalspoint is onderdeel van Weblinesmedia
Anton
Eigenaar

Re: Google Chrome

Nieuw berichtdoor maf112 op 02 sep 2008, 20:41

Hot Omdat Google's software altijd super handig is zoals : skecktup , Google Earth.
dus dit zou vast ook wel wat worden.
Maar wel stom dat ze de webkit gebruiken die ook in apple safari wordt gebruikt.
maarja.
ik denk dat ik hebt gewoon bij safari houdt.
of die google browser moet enorm goed zijn.
ook met de shockwave plugins enz.
dan schakel ik wel over.

Offtopic: Beetje oud nieuws
Heb het al 3X gelezen ;)
Afbeelding
maf112

Nieuw berichtdoor Anton op 02 sep 2008, 20:44

maf112 schreef:Offtopic: Beetje oud nieuws
Heb het al 3X gelezen ;)

Ik weet het, maar er was nog geen topic over :bril:

Ik blijf bij Firefox, tenzij de Google browser mij meer bevalt. De tijd zal het leren...
Anton
Eigenaar

Nieuw berichtdoor maf112 op 02 sep 2008, 20:47

Je kan de google browser al downloaden
Afbeelding
maf112

Nieuw berichtdoor Jeesie op 02 sep 2008, 21:29

Ja ik heb hem nu hijs perfect, laad sneller merk ik (op het oog). Dit word mijn standaard browser vanaf nu, hij heeft zelfs een spelling check want ik schreef net standaard browser verkeerd xD. Geweldig.
Jeesie

Nieuw berichtdoor d3nn3 op 02 sep 2008, 21:38

Ik heb er even een blik op geworpen en zag tot nu toe een gelikte webbrowser uit, jammer dat ze Safari gebruikt hebben maarja het moet zo !
Alles is duidelijk, alleen de tabs staan ineens helemaal vanboven dit vindt ik niet echt goed werken.
Als ze alles sneller patchen enz. dan wat ik gewoon ben van Safari dan is het zeker een goede vooruit blik maar of ze ooit Internet Explorer of Firefox kunnen verslaan is nog een grote vraag.

Van mij mag er nog wel het één en het ander verbeteren voor ik er echt gebruik van zal maken.
Mijn leerstatus:

Python:
#################### (4%)
PHP:
#################### (35%)
Uitbreiding HTML kennis ivm. XML:
#################### (3%)
Java basis:
#################### (0%)

Eén #(haakje) staat voor 5% !
d3nn3

Nieuw berichtdoor D.Moonen op 02 sep 2008, 21:50

het is nog maar een beta...
maar volgens mij hebben zo ook best wat uit Firefox gehaald (onder andere mijn geschiedenis enz XD)
Firefox is opensource... safari's webkit dinges ook blijkbaar :p (heel safari volgens mij maar dat weet ik niet zeker)

en die kunnen op hun beurt weer bij Chrome gaan kijken...
juist... ben er net achter dat de spellings controlle Firefox er wel in heeft staan... maar Chrome niet... lol!

verder is dat van die tabs juist een extra...
je zult (is de bedoeling) niet meer hebben dat je hele browser freezed/crashed maar alleen een enkel tabblad...

en het is nog een beta...
D.Moonen
Moderator

Nieuw berichtdoor Jeesie op 03 sep 2008, 18:46

Als je kijkt naar de laad tijd van Firefox & IE & Chrome is Chrome echt de overduidelijke winnaar. Ik vind Chrome nu wel de beste browser als je kijkt hoe snel en toch goed beveiligd het is. Ook de tabs vind ik een leuke extra

Mvg,
Jeesie.
Jeesie

Nieuw berichtdoor maf112 op 03 sep 2008, 18:54

D.Moonen schreef:het is nog maar een beta...
maar volgens mij hebben zo ook best wat uit Firefox gehaald (onder andere mijn geschiedenis enz XD)
Firefox is opensource... safari's webkit dinges ook blijkbaar :p (heel safari volgens mij maar dat weet ik niet zeker)

en die kunnen op hun beurt weer bij Chrome gaan kijken...
juist... ben er net achter dat de spellings controlle Firefox er wel in heeft staan... maar Chrome niet... lol!

verder is dat van die tabs juist een extra...
je zult (is de bedoeling) niet meer hebben dat je hele browser freezed/crashed maar alleen een enkel tabblad...

en het is nog een beta...

Hoi,
jammer kan ik de browser nog niet testen (Apple User)
Maar jullie lijken erg Blij :D
Verder is de Webkit die Safari (Apple) en Chrome (Google) gebruiken opensource.
en is hier terug te vinden : http://webkit.org/
Safari zelf ik niet opensource even als de andere OSX programma's
:studend:

Verder heb ik gister nog wat filmpjes bekeken en ziet er :goed: uit.
Afbeelding
maf112

Nieuw berichtdoor Anton op 03 sep 2008, 19:24

Er is al een beveiligings lek gevonden.
Anton
Eigenaar

Volgende

Keer terug naar De lounge